Bratislava
19. júla (TASR) - Počas prvých šiestich mesiacov tohto roka výrazne
vzrástol predaj desaťdňových diaľničných známok, a to až o 15 % oproti
rovnakému obdobiu v minulom roku. Najkratší druh elektronickej
diaľničnej známky tvoril takmer 53 % všetkých predaných kusov. Za prvý
polrok sa ich v absolútnom meradle predalo zhruba 1,3 milióna kusov, čo v
prepočte na eurá znamenalo výnos približne 12,3 milióna eur,
informovala v stredu Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Na druhej priečke z hľadiska predaja sa umiestnila 365-dňová
elektronická diaľničná známka. Za prvý polrok sa jej predalo skoro
620.000 kusov a výnos z jej predaja bol na úrovni takmer 31 miliónov
eur. Medziročne počet predaných kusov 365-dňovej známky vzrástol o štyri
percentá.
Naopak, mierny medziročný pokles NDS zaznamenala pri 30-dňovej a ročnej elektronickej diaľničnej známke. "Pri
30-dňovej známke išlo približne o trojpercentný medziročný pokles,
pričom počas prvých šiestich mesiacov tohto roka sme predali skoro
218.000 kusov, a výnos z predaja 30-dňovej elektronickej diaľničnej
známky bol na úrovni troch miliónov eur," uviedla hovorkyňa NDS Eva
Žgravčáková. Pokles predaja pri ročnej diaľničnej známke bol zhruba na
úrovni 27 %. Podľa hovorkyne sa jej predalo približne 260.000 kusov a
výnos bol na úrovni takmer 13 miliónov eur.
Celkovo vybrala NDS na diaľničných známkach od januára do júna takmer 60
miliónov eur a predala 2,3 milióna kusov elektronických diaľničných
známok.